Stappenplan adresboek beheren
In Outlook Express of Windows Mail (voor Vista) bestaat een adresboek. Hierin geef je het e-mailadres in en de naam van de persoon die dit
e-mailadres gebruikt.
Eens je dit correct hebt ingegeven moet je je niet meer bekommeren om de correcte schrijfwijze van het e-mailadres.
Klik op Adressen
   
Klik op Nieuw
   
Klik op Nieuwe contactpersoon
   
Geef de voornaam en de familienaam in van de persoon die je wil toevoegen aan je adresboek. Dit kan ook de naam van een klas, firma,... zijn.

Bij weergave krijg je een keuzelijst.
Je kan kiezen uit voornaam familienaam, familienaam voornaam  of 
familienaam, voornaam

Dit is belangrijk als je veel contactpersonen wil toevoegen. Als je beslist om je namen te sorteren op voornaam familienaam, dan zul je telkens de eerste mogelijkheid moeten kiezen.

   
Tenslotte geef je ook het correcte e-mailadres in en klik je op toevoegen.
   
Als je nu een nieuwe bericht wil opstellen, kan je al gebruik maken van het adresboek.


Als je in het vak naast Aan de naam van An Smet wil typen, dan krijg je al na de eerste letter een automatische aanvulling (=blauwe balk)
Het voordeel van deze werkwijze is dat je nooit meer de ingewikkelde
e-mailadressen moet intikken.

   
Een tweede manier is klikken op Aan bij nieuw bericht.
Nu opent zich een nieuw venster: het adresboek.
Zoek naar de naam van de geadresseerde en klik erop.
Vervolgens klik je op Aan:-> (bovenaan halfweg)
Nu verschijnt de naam (An Smet) bij geadresseerden.
Om te eindigen klik je op OK.
   
De naam van de geadresseerde is onderstreept om aan te tonen dat je het adresboek hebt gebruikt.
Werk nu je mail verder af en verstuur hem.