Stappenplan adresboek beheren | |
In Outlook Express of Windows Mail (voor Vista) bestaat
een adresboek. Hierin geef je het e-mailadres in en de naam van
de persoon die dit e-mailadres gebruikt. Eens je dit correct hebt ingegeven moet je je niet meer bekommeren om de correcte schrijfwijze van het e-mailadres. Klik op Adressen |
|
Klik op Nieuw |
|
Klik op Nieuwe contactpersoon |
|
Geef de voornaam en de familienaam in van de persoon die
je wil toevoegen aan je adresboek. Dit kan ook de naam van een klas,
firma,... zijn. Bij weergave krijg je een keuzelijst. Dit is belangrijk als je veel contactpersonen wil toevoegen. Als je beslist om je namen te sorteren op voornaam familienaam, dan zul je telkens de eerste mogelijkheid moeten kiezen. |
|
Tenslotte geef je ook het correcte e-mailadres in en klik je op toevoegen. |
|
Als je nu een nieuwe bericht wil opstellen, kan je al
gebruik maken van het adresboek.
|
|
Een tweede manier is klikken op Aan bij nieuw
bericht. Nu opent zich een nieuw venster: het adresboek. Zoek naar de naam van de geadresseerde en klik erop. Vervolgens klik je op Aan:-> (bovenaan halfweg) Nu verschijnt de naam (An Smet) bij geadresseerden. Om te eindigen klik je op OK. |
|
De naam van de geadresseerde is onderstreept om aan te
tonen dat je het adresboek hebt gebruikt. Werk nu je mail verder af en verstuur hem. |
|